Χρήσιμες Πληροφορίες

Η εγγραφή σε Ιατρικό Σύλλογο είναι υποχρεωτική για την άσκηση του Ιατρικού επαγγέλματος.

Ιατροί που ασκούν το ιατρικό επάγγελμα αποκλειστικά στη χωρική αρμοδιότητα του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών (Ι.Σ.Α.) εγγράφονται στον Ι.Σ.Α. ως ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ.

Ιατροί που ασκούν το ιατρικό επάγγελμα και σε περιφέρεια άλλου ιατρικού Συλλόγου εγγράφονται υποχρεωτικά και στο ΕΙΔΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ του άλλου Συλλόγου.

Οι ιατροί εργαζόμενοι στο ΕΣΥ, σε Κέντρα Υγείας, υπηρεσία υπαίθρου, στρατιωτικοί Ιατροί, πανεπιστημιακοί Ιατροί, σταθερές δομές ΕΟΠΥΥ ή Ασφαλιστικών Ταμείων εγγράφονται υποχρεωτικά στο Σύλλογο  όπου βρίσκεται η Υπηρεσία τους.

Προς το παρόν, η διαδικασία εγγραφής πραγματοποιείται μέσω της συμπλήρωσης ηλεκτρονικής αίτησης, χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό υπολογιστή,  μόνο στα Γραφεία του ΙΣΑ και μόνο κατόπιν ραντεβού, που προγραμματίζεται μέσω της εφαρμογής ραντεβού,  https://rantevou.isathens.gr/ . Ειδικά για νέους ιατρούς, που πρωτοεγγράφονται σε Ιατρικό Σύλλογο, επιλέγεται στην εφαρμογή ραντεβού ο πρώτος διαθέσιμος χρόνος (ημερομηνία και ώρα) επίσκεψης, ακόμα και εάν αυτός είναι μετά την παρέλευση της εκ του Νόμου προβλεπόμενης προθεσμίας των δύο μηνών) από την έκδοση της άδειας ασκήσεως ιατρικού επαγγέλματος (παρ.3 άρθρο 295 Ν.4512/17-1-2018).

Η συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής γίνεται αυτοπροσώπως από τον ενδιαφερόμενο ιατρό, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς taxisnet.  Σε εξαιρετική περίπτωση που δεν είναι εφικτή η αυτοπρόσωπη επίσκεψη του ενδιαφερόμενου ιατρού στα Γραφεία του ΙΣΑ, τότε τρίτο πρόσωπο μπορεί να υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση, χρησιμοποιώντας, όμως,  τους κωδικούς taxisnet του ιατρού που πρόκειται να εγγραφεί.

* Οι φωτοτυπίες δεν απαιτούν επικύρωση αλλά είναι απαραίτητη η επίδειξη των πρωτοτύπων (άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, ελληνικών πτυχίων, μεταφράσεων, ΔΟΑΤΑΠ, αστυνομικής ταυτότητας, διαβατηρίου, άδειας παραμονής, αναλυτικής κατάστασης μαθημάτων κτλ.) σύμφωνα με απόφαση του Δ.Σ. του Ι.Σ.Α. της 29-5-2014. Αυτό δεν ισχύει για τα ξενόγλωσσα πτυχία, που απαιτούν επικύρωση από ΕΛΛΗΝΑ ΔΙΚΗΓΟΡΟ βάσει νόμου, όπως αναφέρεται και παρακάτω.

Για εγγραφή ιατρού με Ελληνική ή Κυπριακή υπηκοότητα χρειάζονται:

  1. Α) Ακριβές αντίγραφο άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, αν αυτή έχει εκδοθεί από τον ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ (το παραδίδει ο Π.Ι.Σ. με σφραγίδα του). ή Β) Πρωτότυπη άδεια ασκήσεως ιατρικού επαγγέλματος, αν αυτή έχει εκδοθεί από την ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ (δηλ. το αντίγραφο που δίνει η Περιφέρεια χωρίς την φωτογραφία). ή Γ) Φωτοτυπία* άδειας ασκήσεως ιατρικού επαγγέλματος, αν αυτή έχει εκδοθεί από άλλη ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ εκτός Αττικής.
  2. Φωτοτυπία* της αστυνομικής ταυτότητας.
  3. Βεβαίωση αριθμού ΑΜΚΑ (εκτυπωμένο έντυπο είτε από το internet είτε από ΚΕΠ)
  4. Έγγραφο που δείχνει τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ)
  5. Α) Πτυχίο από ελληνικό πανεπιστήμιο : Φωτοτυπία* του πτυχίου Β) Πτυχίο από πανεπιστήμιο εξωτερικού: Για πτυχίο από κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.): α) φωτοτυπία του ξενόγλωσσου πτυχίου επικυρωμένη από ΕΛΛΗΝΑ δικηγόρο (ΠΡΟΣΟΧΗ: ΟΧΙ από το Υπουργείο Εξωτερικών), β) Φωτοτυπία* της μετάφρασης του στα ελληνικά. Για πτυχίο εκτός Ε.Ε.: α) φωτοτυπία του ξενόγλωσσου πτυχίου επικυρωμένη από ΕΛΛΗΝΑ δικηγόρο (ΠΡΟΣΟΧΗ: ΟΧΙ από το Υπουργείο Εξωτερικών), β) Φωτοτυπία* της μετάφρασης του στα ελληνικά και γ) Φωτοτυπία* της αναγνώρισης ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ)
  6. Μία (1) μικρή φωτογραφία.
  7. Πληρωμή για το δικαίωμα εγγραφής 10,00 ευρώ, που λαμβάνει χώρα στα Γραφεία του ΙΣΑ κατά την διαδικασία της εγγραφής.
 

Για εγγραφή υπηκόου κράτους μέλους της Ε.Ε., επιπλέον χρειάζονται:

  1. Φωτοτυπία* του διαβατηρίου

Για εγγραφή υπηκόου χώρας εκτός Ε.Ε., επιπλέον χρειάζονται:

  1. Φωτοτυπία* της άδειας παραμονής και

Σύμφωνα με τον Νόμο 4512/17-1-2018 και την από 8-5-2018 απόφαση του Δ.Σ. του ΙΣΑ, η ετήσια εισφορά για τα μέλη του Ειδικού Μητρώου του ΙΣΑ καθορίστηκε στα 150,00 ευρώ. Ειδικά για τα τακτικά Μέλη του Ι.Σ. Πειραιά, η εισφορά για το Ειδικό Μητρώο του ΙΣΑ είναι 100,00 ευρώ, σύμφωνα με την από 25-5-2023 απόφαση του Δ.Σ. του ΙΣΑ.

 

Η αυτοπρόσωπη παρουσία του ιατρού είναι απαραίτητη για την εγγραφή.  Εναλλακτικά, η εγγραφή μπορεί να γίνει από τρίτο άτομο, το οποίο θα προσκομίζει εξουσιοδότηση επίσημη (π.χ. εκδοθείσα μέσω gov.gr).

 

Α. Εάν ο ιατρός ήταν στο παρελθόν μέλος (τακτικό ή ειδικό) του ΙΣΑ, χρειάζονται:

  1. Βεβαίωση από τον Ιατρικό Σύλλογο που είναι τακτικό μέλος ο ιατρός
  2. Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας
  3. Βεβαίωση αριθμού ΑΜΚΑ
  4. Αντίγραφο ειδικότητας (εφόσον ο ιατρός δεν την είχε πάρει ή δεν την είχε καταθέσει στον ΙΣΑ όταν ήταν μέλος του)
  5. Μία (1) μικρή φωτογραφία
  6. Πληρωμή για το δικαίωμα εγγραφής 10,00 ευρώ, που λαμβάνει χώρα στα Γραφεία του ΙΣΑ κατά την διαδικασία της εγγραφής

Β. Εάν ο ιατρός δεν ήταν ποτέ στο παρελθόν μέλος του ΙΣΑ, επιπλέον των  παραπάνω χρειάζονται:

  1. Αντίγραφο άδειας ασκήσεως επαγγέλματος
  2. α) Αντίγραφο πτυχίου από ελληνικό πανεπιστήμιο ή

β) Αντίγραφο ξενόγλωσσου πτυχίου, μετάφρασης του στα ελληνικά και αναγνώρισης ΔΟΑΤΑΠ (στις περιπτώσεις που απαιτείται) Ο ιατρός πρέπει να συμπληρώσει την δήλωση εγγραφής στο Ειδικό Μητρώο του ΙΣΑ και να αναγράψει στα αντίστοιχα πεδία την ακριβή επαγγελματική δραστηριότητά του, όσο και στον ΙΣΑ.

Μετεγγραφή σε Ιατρικό Σύλλογο χωρίς προηγούμενη διαγραφή από τον Ιατρικό Σύλλογο στον οποίο ο ιατρός είναι ήδη εγγεγραμμένος δεν επιτρέπεται. Ο ιατρός πρέπει πρώτα να ζητήσει την διαγραφή του από τον άλλο Σύλλογο και μετά να υποβάλει αίτηση εγγραφής στον ΙΣΑ.

Για να είναι εφικτή η εγγραφή σε 2 ή περισσότερους Συλλόγους, ως τακτικό μέλος ενός Συλλόγου και ως μέλος στο Ειδικό Μητρώο άλλου/ων Συλλόγου/ων, πρέπει να ασκείται το ιατρικό επάγγελμα εντός της Περιφέρειας του κάθε εμπλεκόμενου Συλλόγου.

 

Δικαιολογητικά για Μετεγγραφή από άλλον Ιατρικό Σύλλογο της Ελληνικής Επικράτειας

  1. Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας
  2. Έγγραφη βεβαίωση για τον ΑΜΚΑ
  3. Έγγραφο που δείχνει τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ)
  4. Μία (1) μικρή φωτογραφία (εφόσον δεν έχει υπάρξει στο παρελθόν μέλος του ΙΣΑ)

Σημειώνεται ότι δεν προσκομίζονται από τον ιατρό α) το Διαβιβαστικό διαγραφής από τον άλλο Σύλλογο και β)  ο φάκελος του ιατρού του άλλου Συλλόγου, διότι παραλαμβάνονται από τον ΙΣΑ ηλεκτρονικά  από τον άλλον Ιατρικό Σύλλογο.

Προς αποφυγή άσκοπης προσέλευσής του ενδιαφερομένου ιατρού στα γραφεία του ΙΣΑ, αυτός θα ενημερώνεται από υπάλληλο του ΙΣΑ, μέσω email, ότι έχει παραληφθεί ο σχετικός φάκελος από τον άλλο Σύλλογο, με σκοπό είτε α) την προσέλευση του ιατρού στα Γραφεία του ΙΣΑ για την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετεγγραφής είτε β) την εξ αποστάσεως ολοκλήρωση της διαδικασίας εκ μέρους του ιατρού μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών e-ΙΣΑ, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς taxisnet .

 

Δικαιολογητικά για Μετεγγραφή από Ιατρικό Σύλλογο ξένης χώρας

  1. βεβαίωση υφιστάμενης επαγγελματικής κατάστασης (certificate of good standing)
  2. Βεβαίωση Ιατρικού Συλλόγου ή άλλης αρμόδιας Αρχής της ξένης χώρας, ότι ο ενδιαφερόμενος ήταν μέλος Ιατρικού Συλλόγου καθ’ όλη την διάρκεια της παραμονής στην ξένη χώρα ή Υπεύθυνη δήλωση του ιατρού με την ίδια βεβαίωση εάν, βάσει της νομοθεσίας της ξένης χώρας, δεν είναι υποχρεωτική η εγγραφή σε Ιατρικό Σύλλογο
  3. Βεβαίωση εργοδότη για την εκ μέρους του ιατρού άσκηση του ιατρικού επαγγέλματος καθ’ όλη την διάρκεια της παραμονής σας στην ξένη χώρα.

Για τέτοια περίπτωση, απαιτείται διά ζώσης επίσκεψη στα Γραφεία του ΙΣΑ για υποβολή της αίτησης και πληρωμή όλων των ετήσιων συνδρομών που αντιστοιχούν στην περίοδο κατά την οποία ο ιατρός ήταν διαγραμμένος. 

Κάθε ιατρός, που είναι ταμειακώς εντάξει μέλος (τακτικό ή ειδικό) του ΙΣΑ, μπορεί να λάβει πιστοποιητικό ηλεκτρονικά, χωρίς να απαιτείται η προσέλευση του στα Γραφεία του ΙΣΑ.  Για αυτό, ο ιατρός αφού εισέλθει στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες e με τους κωδικούς taxisnet, μπορεί να προβεί στην έκδοση πιστοποιητικού ακολουθώντας την επιλογή  «Διαγραφές/Πιστοποιητικά» ή από τις συντομεύσεις τις επιλογές «Αίτηση για λήψη Πιστοποιητικού» ή «Αίτηση για Διαγραφή από τον ΙΣΑ»

Ταμειακώς εντάξει είναι το μέλος που δεν έχει οφειλή, για οποιοδήποτε λόγο (εισφορά, πρόστιμο, κ.α.) προς τον ΙΣΑ.  Η  ηλεκτρονική έκδοση (on-line) πιστοποιητικών ενεργοποιείται έως την επόμενη εργάσιμη μέρα μετά την πληρωμή τυχόν οφειλής.

  1. Το ταμειακώς εντάξει μέλος μπορεί να λαμβάνει πιστοποιητικά αυτόματα, δηλαδή αμέσως χωρίς την μεσολάβηση των υπηρεσιών του ΙΣΑ, για τις εξής περιπτώσεις:  

Τακτικά Μέλη

  • Άσκηση ιατρικού επαγγέλματος στο εξωτερικό (good standing)
  • Απασχόληση στον Ιδιωτικό τομέα
  • ΝΟΜΙΜΗ ΧΡΗΣΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΗ (με συνέχιση εργασίας)
  • Εγγραφή ως Ειδικό Μέλος σε άλλον Ιατρικό Σύλλογο της Επικράτειας
  • Ε.Σ.Υ. (Προκήρυξη θέσεων)

Ειδικά Μέλη

  • Απασχόληση στον Ιδιωτικό τομέα
  • ΝΟΜΙΜΗ ΧΡΗΣΗ

Το πιστοποιητικό αποθηκεύεται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του ενδιαφερομένου, και έτσι είναι διαθέσιμο για εκτύπωση όποτε επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος.

Αφ’ ης στιγμής εκδοθεί ένα πιστοποιητικό, απενεργοποιείται η δυνατότητα εκ νέου  επιλογής του ίδιου είδους πιστοποιητικού για ένα 24ώρο.

  1. Το ταμειακώς εντάξει μέλος πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση, η οποία θα τύχει επεξεργασίας από υπάλληλο του ΙΣΑ προκειμένου να εκδοθεί πιστοποιητικό, για τις εξής περιπτώσεις:

Τακτικά Μέλη

  • Αίτημα διαγραφής (Εργασία στο εξωτερικό / άλλος λόγος)
  • Αίτημα διαγραφής λόγω εγγραφής ως τακτικό μέλος στον Ιατρικό Σύλλογο
  • Αίτημα διαγραφής λόγω συνταξιοδότησης (οριστική παύση επαγγέλματος)
  • Απασχόληση στον Δημόσιο τομέα
  • Εθελοντής σε οργανώσεις ΜΚΟ

Ειδικά Μέλη

  • Απασχόληση στον Δημόσιο τομέα
  • Αίτημα διαγραφής

Είναι εφικτή η επιβεβαίωση της εγκυρότητας ενός πιστοποιητικού που έχει εκδοθεί από τον ΙΣΑ, χρησιμοποιώντας τον Αριθμό Αναφοράς Ι.Σ.Α.

Η ετήσια εισφορά (ή συνδρομή) εξοφλείται ως το τέλος Φεβρουαρίου κάθε έτους.  Σε περίπτωση εξόφλησης μετά την 1η Μαρτίου ισχύει μηνιαία προσαύξηση 0,73% για κάθε μήνα καθυστέρησης της εξόφλησης.

Ποσό ετήσιας συνδρομής

Η ετήσια συνδρομή για τα τακτικά μέλη είναι:

  • 50,00 € για την πρώτη πενταετία από την 1η εγγραφή σε Ιατρικό Σύλλογο (είτε ΙΣΑ είτε άλλο), υπολογιζόμενη από 1/1 του ημερολογιακού έτους που έπεται της εγγραφής.
  • 79,00 € για την δεύτερη πενταετία
  • 100,00 € μετά την 1η δεκαετία

Η ετήσια συνδρομή για τα μέλη του ειδικού μητρώου είναι γενικώς 150€, και ειδικώς για τους ιατρούς που είναι τακτικά μέλη του ΙΣ Πειραιά 100 €.

Η ετήσια συνδρομή για τις εταιρίες,  είτε Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας είτε Δευτεροβάθμιας Φροντίδας Υγείας (κλινικές, Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας(ΜΗΝ)), προκύπτει από το άθροισμα των ποσών που αντιστοιχούν α) στο πλήθος των θέσεων επιστημονικής υπευθυνότητας και β) στο πλήθος των θέσεων εργαζομένων μισθωτών ιατρών, με βάση 1) για τους φορείς ΠΦΥ α) το ποσό των  20 ευρώ για κάθε θέση επιστημονικής υπευθυνότητας και β) το ποσό των 10 ευρώ για κάθε θέση μισθωτού ιατρού και 2) για τις Κλινικές &ΜΗΝ α) το ποσό των  30 ευρώ για κάθε θέση επιστημονικής υπευθυνότητας και β) το ποσό των 10 ευρώ για κάθε θέση μισθωτού ιατρού

 Απαλλαγές – Εκπτώσεις

Νέοι ιατροί

Ο ιατρός, νέος πτυχιούχος Ιατρικής Σχολής, που εγγράφεται για πρώτη φορά, ως μέλος Ιατρικού Συλλόγου, στον ΙΣΑ, απαλλάσσεται της ετήσιας συνδρομής για το πρώτο ημερολογιακό έτος.  Δηλαδή, ο νέος ιατρός για τον οποίο ο ΙΣΑ θα είναι ο πρώτος Ιατρικός Σύλλογος όπου θα εγγραφεί,  δικαιούται μηδενική εισφορά για το ημερολογιακό έτος (έως 31 Δεκεμβρίου) της εγγραφής του.

 Άνεργοι – υπηρετούντες στρατιωτική θητεία

Οι ιατροί (τακτικά μέλη και μέλη ειδικού μητρώου) που είναι άνεργοι και που υπηρετούν στρατιωτική θητεία απαλλάσσονται από τη συνδρομή για την χρονική περίοδο της ανεργίας ή της στρατιωτικής θητείας.   Δηλαδή, σε περίπτωση που κάποιος ιατρός έχει τέτοια ιδιότητα για μέρος ενός ημερολογιακού έτους (π.χ. από 1/10 και μετά) θα δικαιούται απαλλαγή που αναλογεί στο εν λόγω μέρος (π.χ. θα απαλλάσσεται για τα 3/12 της ετήσιας συνδρομής) ου έτους και θα οφείλει τα 9/12 της συνδρομής)

Ανάπηροι

Για τους ιατρούς (τακτικά μέλη και μέλη ειδικού μητρώου) με πιστοποιημένη αναπηρία >67%, εάν το ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα:

α) είναι μικρότερο των 20.000€  ισχύει έκπτωση 50%, ενώ

 β) είναι μεγαλύτερο των 20.000€ ισχύει έκπτωση 25%

Πολύτεκνοι

Για τους πολύτεκνους ιατρούς (τακτικά μέλη και μέλη ειδικού μητρώου), εάν το ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα είναι μικρότερο των 45.000 € ισχύουν οι εξής εκπτώσεις:

α) για 3 προστατευόμενα τέκνα, έκπτωση 25%

β) για  4-5 προστατευόμενα τέκνα, έκπτωση 50%

γ) για 6 ή περισσότερα προστατευόμενα τέκνα, έκπτωση 100%

Ως προστατευόμενα τέκνα είναι τα παιδιά α) ηλικίας έως 18 ετών και β)ηλικίας έως 24 ετών εφόσον σπουδάζουν.

Νέοι γονείς

α) κάθε γυναίκα ιατρός – τακτικό μέλος του ΙΣΑ που αποκτά τέκνο, δικαιούται απαλλαγή της ετήσιας εισφοράς στον ΙΣΑ για 2 συναπτά έτη.

β) κάθε άνδρας ιατρός – τακτικό μέλος του ΙΣΑ που αποκτά τέκνο, δικαιούται απαλλαγή της ετήσιας εισφοράς στον ΙΣΑ για 1 έτος.

Η απαλλαγή αυτή ισχύει για κάθε γέννηση/υιοθεσία παιδιού, που λαμβάνει χώρα από 1/1/2025 και μετά,   ασχέτως εάν υπάρχουν ή όχι άλλα παιδιά στην οικογένεια.

Σε περίπτωση που κάποιο μέλος έχει ήδη πληρώσει εισφορά για το εκάστοτε τρέχον έτος,  το προνόμιο της απαλλαγής θα μεταφέρεται στο επόμενο έτος

Απαιτούμενα δικαιολογητικά

Απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι:

α) για την ανεργία, αποδεικτικό ανεργίας από την ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ)

β) για την υπηρέτηση της στρατιωτικής θητείας, αποδεικτικό υπηρέτησης στρατιωτικής θητείας από την Υπηρεσία του υπηρετούντος

γ) για την αναπηρία, πιστοποιητικό αναπηρίας του ΚΕΠΑ

δ) για το ύψος του ετήσιου οικογενειακού φορολογητέου εισοδήματος, το πλέον πρόσφατο εκκαθαριστικό σημείωμα δήλωσης φόρου εισοδήματος της ΑΑΔΕ.

ε) για την βεβαίωση ότι γεννήθηκαν ή υιοθετήθηκαν παιδιά, καθώς και για τον αριθμό τέκνων,  πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ή άλλο αποδεικτικό (πχ πιστοποιητικό γέννησης),

στ) για την βεβαίωση ότι σπουδάζουν παιδιά,  πιστοποιητικό σπουδών του σχετικού εκπαιδευτικού ιδρύματος.

Ενεργά μέλη του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών διαγράφονται:

  1. Για να ασκήσουν το ιατρικό επάγγελμα αποκλειστικά σε περιφέρεια άλλου Ιατρικού Συλλόγου
  2. Όταν συνταξιοδοτούνται ΟΡΙΣΤΙΚΑ από τον ΕΦΚΑ (πρώην ΤΣΑΥ), χωρίς συνέχιση άσκησης του ιατρικού επαγγέλματος.
  3. Για να ασκήσουν το ιατρικό επάγγελμα αποκλειστικά στο εξωτερικό.
  4. Για άλλους λόγους π.χ. υγείας ή προσωπικούς.

Αίτηση διαγραφής από τον Ι.Σ.Α γίνεται μέσω της επιλογής  «Διαγραφές/Πιστοποιητικά» των ηλεκτρονικών υπηρεσιών e.

 ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ:  Ιατροί οι οποίοι έχουν άδεια λειτουργίας ιδιωτικού ιατρείου ή έχουν οριστεί επιστημονικά υπεύθυνοι σε Π.Φ.Υ πριν ζητήσουν την διαγραφή τους πρέπει να υποβάλουν δήλωση  ανάκλησης της άδειας λειτουργίας ιδιωτικού ιατρείου ή της επιστημονικής υπευθυνότητας που έχουν για να γίνει δυνατή η διαγραφή.

Για τη σύσταση ιατρικής εταιρείας, της εταιρείας δηλαδή που συστήνεται με βάση τις διατάξεις του ΠΔ 84/2001, η οποία λειτουργεί φορέα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) (ιατρείο, πολυϊατρείο, διαγνωστικό εργαστήριο κλπ) στην έδρα της:

ΣΤΑΔΙΟ 1. Υποβάλλεται στον ΙΣΑ μέσω της ειδικής φόρμας επικοινωνίας με ονομασία «Πρώτη επικοινωνία για σύσταση Ιατρικής Εταιρίας» στον ιστότοπο του ΙΣΑ, το σχέδιο του καταστατικού προς προέγκριση από τη Νομική Υπηρεσία. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του ελέγχου και την έγκριση της Νομικής Υπηρεσίας, ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται σχετικά μέσω email στην ηλεκτρονική διεύθυνση που είχε δηλώσει με την αρχική επικοινωνία. 

ΣΤΑΔΙΟ 2. O ενδιαφερόμενος υποβάλλει στον ΙΣΑ μέσω της ειδικής φόρμας επικοινωνίας με ονομασία «Επικοινωνία για υπάρχουσα (ανοικτή) υπόθεση» του ιστοτόπου του ΙΣΑ, ως επισυναπτόμενα αρχεία, α) το εγκριθέν από τη Νομική Υπηρεσία καταστατικό και β) συμπληρωμένη την αίτηση προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΣΑ, προς έγκριση από το ΔΣ.  Για να μην υπάρχει σύγχυση με άλλη υπόθεση, πρέπει κατά την συμπλήρωση της φόρμας επικοινωνίας να συμπληρώνονται σωστά το έτος και ο αριθμός πρωτοκόλλου της πρώτης (αρχικής) επικοινωνίας. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση που ποσοστό 51% ή μεγαλύτερο του εταιρικού κεφαλαίου δεν ανήκει σε ιατρό/ιατρούς, τότε η έγκριση του ΔΣ χορηγείται αφού παρέλθουν 60 ημέρες μετά από την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης.

ΣΤΑΔΙΟ 3. Για την έκφραση της θετικής γνώμης του ΔΣ του ΙΣΑ, ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται μέσω email στην ηλεκτρονική διεύθυνση που αναφέρεται στην φόρμα επικοινωνίας.  Μόνο μετά την απόφαση του ΔΣ περί έκφρασης της θετικής του γνώμης, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να προχωρήσει στην διαδικασία καταχώρισης στη πλατφόρμα eyms.businessportal.gr

ΣΤΑΔΙΟ 4. Ο ενδιαφερόμενος πραγματοποιεί είσοδο στην e-ΥΜΣ (https://eyms.businessportal.gr/auth), επιλέγει έναρξη νέας υπόθεσης σύστασης, και εισάγει τα βασικά στοιχεία της νέας εταιρείας. Στην επωνυμία θα πρέπει να υπάρχει υποχρεωτικά ο όρος ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ή ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ή ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΠΟΛΥΪΑΤΡΕΙΟ, ανάλογα με τις ασκούμενες ιατρικές ειδικότητες.  Μετέπειτα, επιλέγεται Προσθήκη πρόσθετου περιεχομένου, καταχωρώντας τα άρθρα που αφορούν την εξειδίκευση σκοπού και τις Βασικές Αρχές Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας, όπως αναφέρονται κατωτέρω. ΠΡΙΝ από την υποβολή της αίτησης επιλέγεται Εκτύπωση του Καταστατικού, όπως έχει αυτοματοποιημένα δημιουργηθεί.

Ο ενδιαφερόμενος αποστέλλει στον ΙΣΑ  α) την ανακοίνωση-βεβαίωση σύστασης εταιρίας (που περιλαμβάνει τον αρ. ΓΕΜΗ , ΑΦΜ,  το  συμφωνητικό σύστασης/καταστατικό, κ.α. ), β) αποδεικτικό ΑΦΜ του νομίμου εκπροσώπου και γ) αντίγραφο αστυν. ταυτότητας ή διαβατηρίου του νομίμου εκπροσώπου,  μέσω της φόρμας «Επικοινωνία για υπάρχουσα (ανοικτή) υπόθεση», πάλι συμπληρώνοντας το έτος και τον αριθμό πρωτοκόλλου της αρχικής επικοινωνίας.

ΣΤΑΔΙΟ 5 Η νομική υπηρεσία, αφού ελέγξει ότι το συμφωνητικό/καταστατικό της βεβαίωσης σύστασης δεν διαφέρει από το εγκριθέν από τον ΙΣΑ, αποστέλλει στον ενδιαφερόμενο τον αριθμό μητρώου εταιριών ΙΣΑ που αποδίδεται στην εταιρίαΑπό το σημείο αυτό και μετά, η επικοινωνία μεταξύ ΙΣΑ και της εταιρίας γίνεται μόνον μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών ΙΣΑ (e-ΙΣΑ) με τους κωδικούς taxisnet της εταιρίας

Λεπτομέρειες για ΣΤΑΔΙΟ 4 :

ΑΕάν ο σκοπός της εταιρείας περιλαμβάνει δραστηριότητες πλέον των ιατρικών υπηρεσιών τότε, για την ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΚΟΠΟΥ, θα πρέπει να προστεθεί παράγραφος ή άρθρο με το εξής περιεχόμενο: «Ρητά δηλώνεται ότι οι δραστηριότητες που δεν αφορούν παροχή ιατρικών υπηρεσιών Π.Φ.Υ. θα πραγματοποιούνται σε χώρο αυτοτελή και ανεξάρτητο από το χώρο παροχής των ιατρικών υπηρεσιών και υπό τους περιορισμούς του άρθρου 6 του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας.»

Β) Θα υπάρχει άρθρο του καταστατικού με τίτλο «ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ» και το ακόλουθο περιεχόμενο:

«Για κάθε παροχή υπηρεσίας Π.Φ.Y. ορίζεται, ως επιστημονικά υπεύθυνος, ιατρός εταίρος ή άλλος ιατρός, αντίστοιχης ειδικότητας, που έχει αποδεδειγμένη άσκηση στην ειδικότητα και άδεια για τη χρήση του ειδικού επιστημονικού εξοπλισμού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του Π.Δ. 84/2001 και στις εκάστοτε ισχύουσες ειδικές διατάξεις.

Οι κατά τα οριζόμενα επιστημονικά υπεύθυνοι απαρτίζουν το Επιστημονικό Συμβούλιο της ιατρικής εταιρίας. Tο Επιστημονικό Συμβούλιο εκλέγει ένα εκ των μελών του ως Επιστημονικό Διευθυντή, με τριετή θητεία, ο οποίος προεδρεύει των συνεδριάσεων του Συμβουλίου, και έχει τη συνολική επιστημονική ευθύνη για το συντονισμό και την εύρυθμη λειτουργία της Μονάδας.

O επιστημονικός Δ/ντης και το Επιστημονικό Συμβούλιο έχουν δικαίωμα αρνησικυρίας σε αποφάσεις του οργάνου που ασκεί τη διοίκηση της εταιρείας οι οποίες ανάγονται σε θέματα επιστημονικής ευθύνης και ποιότητας των παρεχομένων ιατρικών υπηρεσιών και δεν είναι σύμφωνες με την ιατρική δεοντολογία και τους κανόνες άσκησης της ιατρικής. H αρνησικυρία επικυρώνεται ή αίρεται με αιτιολογημένη απόφαση του Επιστημονικού Συμβουλίου, κατά της οποίας επιτρέπεται προσφυγή στον οικείο ιατρικό σύλλογο. H απόφαση του ιατρικού συλλόγου είναι δεσμευτική για αμφότερα τα μέρη.

Ως επιστημονικά υπεύθυνος και επιστημονικός διευθυντής απαγορεύεται να ορισθούν όσοι έχουν καταδικαστεί για ποινικό αδίκημα που συνεπάγεται ανικανότητα κτήσης της δημοσιοϋπαλληλικής / ιδιότητας ή για παράβαση της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά.

Σε περίπτωση απουσίας του επιστημονικά υπεύθυνου κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας της Μονάδας ή λόγω άδειας ή ασθενείας ορίζεται ως αντικαταστάτης του αναπληρωτής αντίστοιχων προσόντων, ο οποίος περιλαμβάνεται στην κατάσταση επιστημονικού προσωπικού που υποβάλλεται για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας  ή ορίζεται μεταγενέστερα με έγγραφη δήλωση του φορέα Π.Φ.Υ. που γνωστοποιείται στην αρμόδια υπηρεσία.

H για οποιοδήποτε λόγο αποχώρηση Επιστημονικά υπεύθυνου συνοδεύεται, ταυτόχρονα, με τον ορισμό του αντικαταστάτη του, και την υποβολή εντός δέκα πέντε (15) ημερών αίτησης για την τροποποίηση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας, διαφορετικά διακόπτεται η συγκεκριμένη δραστηριότητα του φορέα παροχής υπηρεσιών Π.Φ.Y.»

ΠΡΟΣΟΧΗ : Η διαδικασία αυτή αφορά αποκλειστικά στην καταχώρηση της εταιρείας στο μητρώο των ιατρικών εταιρειών του ΙΣΑ. Για την αδειοδότηση  λειτουργίας ιατρείου/πολυιατρείου/εργαστηρίου φορέα ΠΦΥ, θα πρέπει να ακολουθήσει υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την εν λόγω αδειοδότηση υποβάλλοντας σχετική αίτηση μέσω των e-ΙΣΑ (με κωδικούς taxisnet της εταιρίας).

Για σύσταση ιατρικής εταιρείας που δεν θα λειτουργήσει ιατρείο στην έδρα της αλλά θα συνεργάζεται αποκλειστικά με τρίτους φορείς Πρωτοβάθμιας ή/και Δευτεροβάθμιας Φροντίδας Υγείας, ή/και κατ’ οίκον, ΔΕΝ απαιτείται θετική γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΣΑ.  

Για τη σύσταση της εν λόγω ιατρικής εταιρείας, της εταιρείας δηλαδή που ΔΕΝ θα λειτουργεί φορέα (ιατρείο, πολυϊατρείο, διαγνωστικό εργαστήριο κλπ) στην έδρα της:

ΣΤΑΔΙΟ 1. Υποβάλλεται στον ΙΣΑ μέσω της ειδικής φόρμας επικοινωνίας με ονομασία «Πρώτη επικοινωνία για σύσταση Ιατρικής Εταιρίας» στον ιστότοπο του ΙΣΑ, το σχέδιο του καταστατικού προς προέγκριση από τη Νομική Υπηρεσία. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του ελέγχου και την έγκριση της Νομικής Υπηρεσίας, ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται σχετικά μέσω email στην ηλεκτρονική διεύθυνση που είχε δηλώσει με την αρχική επικοινωνία

ΣΤΑΔΙΟ 2. O ενδιαφερόμενος υποβάλλει στον ΙΣΑ μέσω της ειδικής φόρμας επικοινωνίας με ονομασία «Επικοινωνία για υπάρχουσα (ανοικτή) υπόθεση» του ιστοτόπου του ΙΣΑ, ως επισυναπτόμενα αρχεία, α) το εγκριθέν από τη Νομική Υπηρεσία καταστατικό, β) συμπληρωμένη την σχετική αίτηση προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΣΑ, και γ) την σχετική υπεύθυνη δήλωση με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής.   Για να μην υπάρχει σύγχυση με άλλη υπόθεση, πρέπει κατά την συμπλήρωση της φόρμας επικοινωνίας να συμπληρώνονται σωστά το έτος και ο αριθμός πρωτοκόλλου της πρώτης (αρχικής) επικοινωνίας.

ΣΤΑΔΙΟ 3: Εκδίδεται βεβαίωση ότι το καταστατικό είναι σύμφωνο με την κείμενη νομοθεσία και αποστέλλεται στον ενδιαφερόμενο ο αριθμός μητρώου εταιριών ΙΣΑ που αποδίδεται στην εταιρία

Από το σημείο αυτό και μετά, η επικοινωνία μεταξύ ΙΣΑ και της εταιρίας γίνεται μόνον μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών ΙΣΑ (e-ΙΣΑ) μέσω των κωδικών taxisnet της εταιρίας

Λεπτομέρειες για ΣΤΑΔΙΟ 2 :

 Α) στο άρθρο του Καταστατικού για τον Σκοπό, πρέπει να αναγράφονται τα εξής:

«Οι ιατρικές υπηρεσίες ειδικότητας ………………….., θα παρέχονται αποκλειστικά σε συνεργασία με τρίτους φορείς πρωτοβάθμιας ή/και δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας, ή/και κατ’ οίκον.»

Β) στο άρθρο του Καταστατικού με τίτλο «ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ» θα υπάρχει το εξής περιεχόμενο:

«

Για κάθε παροχή υπηρεσίας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.) ορίζεται ως Επιστημονικά Υπεύθυνος ιατρός αντίστοιχης ειδικότητας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Ο Επιστημονικά Υπεύθυνος έχει δικαίωμα αρνησικυρίας σε αποφάσεις του οργάνου που ασκεί την διοίκηση της εταιρείας, οι οποίες ανάγονται αποκλειστικά σε θέματα επιστημονικής ευθύνης και ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών που άπτονται του σκοπού της ιατρικής εταιρείας και δεν είναι σύμφωνες με την ιατρική δεοντολογία και τους κανόνες άσκησης της ιατρικής.

Σε περίπτωση διαφωνίας επιτρέπεται προσφυγή στον οικείο Ιατρικό Σύλλογο.

Ως επιστημονικά υπεύθυνος και επιστημονικός διευθυντής απαγορεύεται να ορισθούν όσοι έχουν καταδικαστεί για ποινικό αδίκημα που συνεπάγεται ανικανότητα κτήσης της δημοσιοϋπαλληλικής / ιδιότητας ή για παράβαση της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά.

Κατά τα λοιπά η εσωτερική οργάνωση και λειτουργία της ιατρικής εταιρείας πρέπει να εναρμονίζεται με τις κείμενες διατάξεις που διέπουν την παροχή ιατρικών υπηρεσιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια περίθαλψη και τους κανόνες ιατρικής δεοντολογίας.»

Επισημαίνεται ότι στο καταστατικό δεν θα πρέπει να γίνεται καμία αναφορά στο ΠΔ 84/2001 που αναφέρεται αποκλειστικά στις ιατρικές εταιρείες που παρέχουν ιατρικές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας σε χώρο αυτοτελή και ανεξάρτητο από κάθε άλλη χρήση.

Κατωτέρω παρατίθενται τα στάδια που πρέπει να ακολουθηθούν για την τροποποίηση μιας ιατρικής εταιρείας, προκειμένου να υπάρξει θετική γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΣΑ. Για αυτή την διαδικασία χρησιμοποιούνται οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΙΣΑ, στις οποίες η πρόσβαση γίνεται με τους κωδικούς taxisnet της εταιρίας.

ΣΤΑΔΙΟ 1. Συντάσσεται Ιδιωτικό Συμφωνητικό Τροποποίησης Εταιρείας, αναφέροντας το ιστορικό σύστασης της εταιρείας και τις επιθυμητές τροποποιήσεις. Εάν πρόκειται για ΙΚΕ ή ΑΕ, απαιτείται και Πρακτικό Γ.Σ. των εταίρων.

ΣΤΑΔΙΟ 2. Μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΙΣΑ e, υποβάλλεται  ηλεκτρονική  αίτηση με την οποία επισυνάπτονται τα αναγκαία δικαιολογητικά (π.χ. νέο καταστατικό,   το Συμφωνητικό τροποποίησης (ή/και το Πρακτικό Γ.Σ.) προς έγκριση ενώπιον του ΔΣ του ΙΣΑ.

ΣΤΑΔΙΟ 3 : Για την έκφραση της θετικής γνώμης του ΔΣ του ΙΣΑ, η ενδιαφερόμενη εταιρία ενημερώνεται ηλεκτρονικά, στην ηλεκτρονική διεύθυνση (email)  της εταιρίας. Μόνο μετά την απόφαση του ΔΣ για την θετική του γνώμη, ολοκληρώνεται η διαδικασία καταχώρισης στο ΓΕΜΗ.

Για αυτή την διαδικασία χρησιμοποιούνται οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΙΣΑ e, στις οποίες η πρόσβαση γίνεται με τους κωδικούς taxisnet της εταιρίας. Τα στάδια που πρέπει να ακολουθηθούν για την διαγραφή  μιας ιατρικής εταιρείας είναι τα εξής:

ΣΤΑΔΙΟ 1.  Η εταιρία διαγράφεται από τα μητρώα της ΑΑΔΕ (Εφορείας) και του ΓΕΜΗ

ΣΤΑΔΙΟ 2.  Μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΙΣΑ, υποβάλλεται  ηλεκτρονική  αίτηση για την διαγραφή της εταιρίας από τα μητρώα του ΙΣΑ με συνημμένο έγγραφο την ανακοίνωση λύσης  και διαγραφής της εταιρίας από το ΓΕΜΗ.

  1. Υποβολή δικαιολογητικών για χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας ιδιωτικού φορέα ΠΦΥ  (συνιστάται επίσκεψη στα Γραφεία ΙΣΑ).
  2. Υποβολή δικαιολογητικών για τροποποίηση άδειας λειτουργίας ιδιωτικού φορέα ΠΦΥ,  νομικού ή φυσικού προσώπου σε περιπτώσεις συστέγασης, κοινού ιατρείου, επέκτασης χώρου, προσθήκης/κατάργησης τμημάτων πολυϊατρείου (συνιστάται επίσκεψη στα Γραφεία ΙΣΑ).
  3. Ενημέρωση φακέλου σε περίπτωση προσθήκης/αντικατάστασης/κατάργησης ιατρικού εξοπλισμού ιδιωτικού φορέα ΠΦΥ (συνιστάται επίσκεψη στα Γραφεία ΙΣΑ).
  4. Αίτηση  ανάκλησης άδειας λειτουργίας ιδιωτικού φορέα ΠΦΥ.
  5. Αίτηση αντικατάστασης επιστημονικά υπευθύνου ιδιωτικού φορέα ΠΦΥ.
  6. Αίτηση αλλαγής νομίμου εκπροσώπου/επωνυμίας εταιρείας – ιδιωτικού φορέα ΠΦΥ.

 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:

  1. Όλες οι αιτήσεις για τις ανωτέρω υπηρεσίες, ασχέτως νομικής μορφής (φυσικού προσώπου, εταιρίας) και ασχέτως τύπου (ιατρείου, πολυϊατρείου, εργαστηρίου) του φορέα,  παρέχονται ΜΟΝΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ, είτε με φυσική παρουσία στα Γραφεία του ΙΣΑ είτε εξ αποστάσεως (χωρίς επίσκεψη στα Γραφεία του ΙΣΑ).
  2. Για να είναι εφικτή η υποβολή αίτησης οποιασδήποτε μορφής σχετικής με άδεια λειτουργίας, πρέπει ο ενδιαφερόμενος ιατρός να είναι ταμειακώς εντάξει (δηλαδή να μην έχει κάποια οφειλή προς τον ΙΣΑ).

 

Σε όλες τις περιπτώσεις επίσκεψης στα Γραφεία του Ι.Σ.Α:

  1. Η επίσκεψη  πραγματοποιείται μόνο κατόπιν ραντεβού, που προγραμματίζεται μέσω της ειδικής εφαρμογής https://rantevou.isathens.gr/  (είσοδος με κωδικούς taxisnet)
  2. Στα Γραφεία ΙΣΑ υπάρχει σύγχρονος εξοπλισμός Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, που θα χρησιμοποιείται από τον ενδιαφερόμενο εκπρόσωπο φορέα ΠΦΥ.  
  3. Ο ενδιαφερόμενος ιατρός θα υποβάλλει την ηλεκτρονική αίτηση του μέσω των προσωπικών του κωδικών TAXISNET. Επίσης ο εκπρόσωπος εταιρίας θα υποβάλει την την ηλεκτρονική αίτηση για λογαριασμό της εταιρίας μέσω των κωδικών TAXISNET της εταιρίας.
  4. Εάν το άμεσα ενδιαφερόμενο άτομο (π.χ ιατρός, νόμιμος εκπρόσωπος εταιρείας) δεν προσέλθει αυτοπροσώπως, οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο πρέπει να διαθέτει και να υποβάλλει σχετική νόμιμη εξουσιοδότηση.
  5. Όλα τα δικαιολογητικά έγγραφα πρέπει να υποβάλλονται σε έντυπη ΚΑΙ ηλεκτρονική μορφή.

Ερωτήματα προς τους συμβούλους του Ι.Σ.Α. υποβάλλονται σχετικά με την ισχύουσα νομοθεσία μέσω της φόρμας “Πρώτη Επικοινωνία για άλλα Θέματα”  και οι απαντήσεις που δίνονται αφορούν γενικές κατευθύνσεις βάσει της κείμενης νομοθεσίας και ΔΕΝ αφορούν ειδικές προσωπικές περιπτώσεις.

Κύλιση στην κορυφή